File 01 - Fiches Cinéma Privilège

Identity area

Reference code

CH CS CSL 072-01

Title

Fiches Cinéma Privilège

Date(s)

  • 1950 - 2007 (Creation)

Level of description

File

Extent and medium

7 chemises à rabats

Context area

Name of creator

(1918-2009)

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Fiches dactylographiées destinées à la présentation de films auprès de différents publics, notes manuscrites et dactyographiées, documentation, articles de P. Glardon parus notamment dans Le Semeur Vaudois et La Vie Protestante. Parmi les fiches se trouvent également quelques courriers de spectateurs réagissant à des projections et aux présentations orales ou écrites les accompagnant.
Voir la liste des titres (numérotée de 1 à 52) dans CSL 072-02, numéro 4.

Films classés par ordre alphabétique du titre français:

  • A: Alexandre Newski (S. M. Eiseinstein, 1938), Un Americain à Paris (V. Minelli, 1951 - An American in Paris), L'Amour d'une femme (J. Grémillon, 1953), A travers le miroir (I. Bergman, 1961 - Sasomi i en spegel), L'Attente des femmes (I. Bergman, 1952 - Kvinnors väutan), Une aussi longue absence (H. Colpi, 1961)
  • B: Ingmar Bergman et la triologie [texte de P. Glardon], La Belle et la Bête (J. Cocteau, 1946)
  • C: Le carrosse d'or (J. Renoir, 1953), Filmographie de Henry Brandt [avec l'adresse de H. Brandt à Chêne-Bougerie], La chevauchée fantastique (J. Ford, 1939 - Stagecoach), Citizen Kane (O. Welles, 1941), Un condamné à mort s'est échappé (R. Bresson, 1956), Cote 465 (A. Mann, 1957 - Men in War), Cris et chuchotements (I. Bergman, 1972 - Vishningar och rop)
  • D: Les Damnés (L. Visconti, 1969 - La caduta degli dei), Dieu est mort (J. Ford, 1947 - The Fugitive)
  • E: Edouard et Caroline (J. Becker, 1951), L'Extravagant Mr. Deads (F. Capra, 1936 - Mr. Deads Goes to Town) [pas de documents]
  • F: Farrebique (G. Rouquier, 1946) [pas de documents], Fenêtre sur cour (A. HItchcock, 1954 - Rear Window), La flûte enchantée (I. Bergman, 1975 - Trollflöjten), Les fraises sauvages (I. Bergman, 1957 - Smultronstället), La fureur de vivre (N. Ray, 1955 - Rebel Without a Cause), La Grande Illusion (J. Renoir, 1937) [pas de documents], Le Guépart (L. Visconti, 1963 - Il Gattopardo)
  • Hôtel du Nord (M. Carné, 1938)
  • I: L'Ile Nue (K. Shindo, 1960/1961), Les Inconnus dans la Maison (H. Decoin, 1942)
  • L: Jour de colère (C. T. Dreyer, 1943 - Dies Irae), Le Jour se lève (M. Carné, 1939), Journal d'un curé de campagne (R. Bresson, 1951), Jules et Jim (F. Truffaut, 1962), Justice est faite (A. Cayatte, 1950), La loi du Seigneur (W. Wyler, 1956 - Friendly Persuasion), Léon Morin, prêtre (J.-P. Melville, 1961)
  • N: La Nuit des forains (I. Bergman, 1953 - Gycklarnas afton),
  • Ordet (C. T. Dreyer, 1955)
  • P: Pantalaskas (P. Paviot, 1960), La Peau douce (F. Truffaut, 1964)
  • Q: Quant passent les cigognes (M. Kalatozov, 1957), Les 400 coups (F. Truffaut, 1959)
  • R: Les rendez-vous de juillet (J. Becker, 1949), Rome ville ouverte (R. Rossellini, 1944 - Roma città aperta), Rio Bravo (H. Hawks, 1958/1959), La Ruée vers l'or (Ch. Chaplin, 1925 - The Gold Rush)
  • S: Senso (L. Visconti, 1954), Le 7e sceau (I. Bergman, 1956 - Det sjunde inseglet), Sourires d'une nuit d'été (I. Bergman, 1955 - Sommarnattens leende), La Source (I. Bergman, 1960 - Jungfrukällen), La Strada (F. Fellini, 1954)
  • T: Le Train sifflera trois fois (F. Zinemann, 1952 - High Noon), Le Ttroisième Homme (C. Reed, 1949 - The Third Man)
  • V: Les vacances de Monsieur Hulot (J. Tati, 1953), Les visiteurs du soir (M. Carné, 1942)
  • W: West Side Story (R. Wise, 1961)

Titre des deux classeurs d'origine: « Fiches Cinéma Privilège » A-I, H-Z (sic). Dates des documents approximatives.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places

Physical storage

  • Box: CSL072/001